Narration Playlist: news23 月・火、Nスタ 木・金 (4:05 News Dig - 4:42きょうのイチメン)

2024-01-15

Caroline Kay - "Yellow"


Caroline Kay 2019的舊作, 好好聽, 副歌搭配她因為陰雨多天終於出太陽而分享的小短片超適合, 但這首歌有個致命的問題, 就是歌名"Yellow", 基本上已經被Coldplay壟斷了, 叫這個名字注定被掩埋, 問題整首歌聽下來取名"Yellow"確實最貼切。 寫的應該是她身為獨立創作者想在樂壇闖出一番名堂的奮鬥, 同時不時又要與創作瓶頸搏鬥的心路歷程吧, 當經過一陣枯竭後, 靈感無預警降臨突破創作瓶頸時, 那豁然開朗的感覺, 就像被一片暖黃籠罩吧, 我猜想

中譯byBone

Blank paper and coffee machines
空白紙與咖啡機
Piling my hopes and my dreams
堆疊著我的希望與夢想
Need to be fired up
急需被點燃
Order a chocolate dessert
點了份巧克力甜點
Surely one more can't hurt
再吃一些也無妨吧
Second coffee cup
又喝了第二杯咖啡

No inspiration behind, the many thoughts in my mind
我千頭萬緒的腦中 偏偏不包含靈感
I hear the music
我聽見音樂
And my bones can feel the rhythm
我的骨子裡能感受到節奏
Its bittersweet when it takes, so many easy mistakes
犯了這麼多低級錯誤 真是苦樂參半
I need a cure
我需要被療癒

*And suddenly everything's
突然一切都是一片
Yellow
暖黃

Brighter than before
變得比之前明亮
Just gonna focus on what I adore
只專注於我熱衷的事物
And everything's a little more
一切都多了一層
Yellow
黃暈
The light is all I see
我只看得見光芒
Take it from me that belief is the key
相信我 信念是關鍵
And everything's a little more
一切都多了一層
Yellow
黃暈

I wait to the sound of the rain
我在雨聲伴隨中等待
Get on a crowded train
登上了擁擠的火車
Reality sinking in
現實也迎面而來
When do your dreams come true
你的夢想什麼時候才會實現
What if they never do
萬一永遠沒有那一天怎麼辦
It's getting hard to win
成功越來越難了

Searching for something to spark
苦尋能激發火花的什麼
Some kind of light in the dark
黑暗中的某種光芒
I hear the music
我聽見音樂
And my bones can feel the rhythm
我的骨子裡能感受到節奏
Caught in between once again
再度陷入瓶頸
I know I'll get there but when
我知道我終能突破 但是何時
I need a cure
我需要被療癒

*Repeat

The only thing we know is the light and the afterglow
我們唯一知道的是 光芒與餘輝
Don't rush now, take it slow, why do they seem so sure *3
現在別急,慢慢來,為何它們看起來如此切確 *3
I need a cure
我需要被療癒

*Repeat

沒有留言:

張貼留言

Obsession is a solo practice~ Be a polite trespasser