Narration Playlist: news23 月・火、Nスタ 木・金 (4:05 News Dig - 4:42きょうのイチメン)

2014-07-01

Fiona Apple - “Fast as you can”

中譯 by Bone
I let the beast in too soon, I don't know how to live
我太快對野獸卸下防備 除非一手不時掐住其咽喉
Without my hand on his throat; I fight him always and still
否則我不知該怎麼活 我總是在與其格鬥 現在依舊
Oh darling, it's so sweet, you think you know how crazy
喔親愛的 你真可愛 竟以為自己明瞭 自己知曉
How crazy I am
我有多麼瘋狂
You say you won't spook easy, you won't go, but I know
你自稱不是被嚇大的 你不願走 但我懂
And I pray that you will
而我祈禱你能快逃

Fast as you can, baby run free yourself of me
逃得越快越好 寶貝 將自己從我身邊解放
Fast as you can
越快越好

I may be soft in your palm but I'll soon grow
在你掌中我或許看似柔弱 但下一刻就會
Hungry for a fight, and I will not let you win
變得渴望戰鬥 而且我不會讓你贏
My pretty mouth will frame the phrases that will
我可愛小嘴說出的字眼
Disprove your faith in man
會讓你對人類喪失信心
So if you catch me trying to find my way into your
所以如果當你發現我開始試圖
Heart from under your skin
悄悄佔據了你的心思

Fast as you can, baby scratch me out, free yourself
逃得越快越好 寶貝 剔除我 救自己
Fast as you can  [x2]
越快越好

Sometimes my mind don't shake and shift
有時 我的心思 不知變通不會轉彎
But most of the time, it does
但大多數時候 卻完全相反
And I get to the place where I'm begging for a lift
我會陷入一種 渴望任何救命稻草的處境
Or I'll drown in the wonders and the was
否則我將耽溺於一切美好 與過去之中
And I'll be your girl, if you say it's a gift
我願成為你的女孩 若你說 這是種天賦
And you give me some more of your drugs
而且你會給我更多 你的解藥
Yeah, I'll be your pet, if you just tell me it's a gift
沒錯 我甚至願受你豢養 只要你對我說 這是種天賦
'Cause I'm tired of whys, choking on whys,
因為我受夠了總是尋根究柢 執拗不休
I just need a little because, because
我只需要一點順其自然 因為

I let the beast in and then;
我讓野獸進來 然後
I even tried forgiving him, but it's too soon
甚至試著原諒牠 但時機不對
So I'll fight again, again, again, again, again.
所以我又陷入無止盡的纏鬥
And for a little while more, I'll soar the
而再稍待一會 我將乘著顛簸的風翱翔
Uneven wind, complain and blame the sterile land
同時抱怨並指責著無菌的大地
But if you're getting any bright ideas, quiet dear
但倘若你想自作聰明 安靜點 親愛的
I'm blooming within
我正自內萌發呢

Fast as you can, baby wait watch me, I'll be out
越快越好 寶貝 等等 看好 我將綻放
Fast as I can, maybe late but at least about
越快越好 或許遲了些 但至少就快要
Fast as you can leave me, let this thing
你越快離開我越好 讓該發生的
Run its route
就自然發生
Fast as you can [x4]
越快越好


Official Music Video (by Paul Thomas Anderson)