Narration Playlist: news23 月・火、Nスタ 木・金 (4:05 News Dig - 4:42きょうのイチメン)

2012-06-19

Fiona Apple - “Every Single Night”

中譯by Bone
Every single night I endure the flight
每夜每晚 我承受著
Of little wings of white flame
如同白焰般 撲動著小翅膀
Butterflies in my brain
腦中飛舞的蝴蝶

These ideas of mine percolate the mind
我的這些思緒 滲透過心靈
Trickle down the spine
沿著脊椎流淌
Swarm the belly, swelling to a blaze
火焰般腫脹 聚集於肚皮

That's where the pain comes in
接著苦痛襲來
Like a second skeleton
Trying to fit beneath the skin
如同試圖在皮下 塞進第二副骨架
I cant fit the feelings in
這樣的感受 使我無所適從

Every single night's alight
每夜每晚皆燃光
With my brain
映照著我的腦

What'd I say to her
我該對她說什麼
Why'd I say it to her
為何會對她這麼說
What does she think of me
她會如何看待我
That I'm not what I ought to be
說我並未發揮潛質
That I'm what I try not to be
說我成了自己最不想變成的那種人
It's got to be somebody else's fault
那八成是別人的錯
I can't get caught
不能怪罪我

If what I am is what I am
若我之所以為我
Cause I does what I does
是基於我的行事作風
Then brother get back cause my breast's gonna bust open
那麼天啊離遠點 因為我的胸口就要爆裂開了
The rib is the shell and the heart is the yolk
肋骨如蛋殼 心則是蛋黃
And I just made a meal for us both to choke on
而我烹調了 足以噎死我倆的一餐

Every single night's a fight
每夜每晚皆爭戰
With my brain
對抗著我的腦

I just wanna feel everything ×3
我 只想 感受 一切事物

So I'm gonna try to be still now
所以現在我想試著靜止
Gonna renounce the mill a little while and
只想試著放空片刻
If we had a double-king-sized bed
倘若我們有張特大號的雙人床
We could move in it and I'd soon forget
即可共居其上 如此我便能迅速遺忘

That what I am is what I am
我之所以為我
Cause I does what I does
正奠基於我的所作所為
And maybe I'd relax let my breast just bust open
也許我該放鬆 任由胸口爆裂開來
My heart's made of parts of all that surround around me
我的心是由環繞著我的一切事物所構成
And that's why the devil just can't get around me
而這正是為何 惡魔無法接近

Every single night's alright
每夜每晚皆安好
Every single night's a fight
每夜每晚皆爭戰
Every single fight's alright
每一次爭戰皆安祥
With my brain
伴隨著我的腦

I just wanna feel everything ×3
I just wanna feel everything
我 只想 感受 一切